preskoči na sadržaj

XVI. gimnazija Zagreb

Login

Korisne poveznice:

MZOS
AZOO
Portal za škole
Sve o državnoj maturi
CARNET



« Travanj 2024 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
Prikazani događaji

Dobrodošli

LJETOPIS 2022

LJETOPIS 2021

VIRTUALNA KNJIŽNICA




 

 

Vijesti
Povratak na prethodnu stranicu Ispiši članak Pošalji prijatelju
Projekt Salinger: Nada, ljubav i obitelj u djelima J. D. Salingera
Autor: Damir Bešić, 10. 7. 2023.

Cilj ovog projekta, provedenog u šk. god. 2022. / 2023., u kojem su sudjelovali svi zainteresirani učenici 2.a i 2.b razreda, bio je omogućiti učenicima cjelovit uvid u opus Jeromea Davida Salingera, a i u značaj njegovih djela za američku i hrvatsku književnost i kulturu. Film ''Rebel in the Rye'' (''Buntovnik u žitu'') uveo je učenike u društveni i politički kontekst vremena kao i u Salingerov privatni život i težak put prema statusu priznatog pisca. Salingerova cjeloživotna težnja da živi od pisanja i za pisanje počela se ostvarivati objavom romana The Catcher in the Rye (Lovac u žitu), a zatim je uslijedila zbirka priča Nine Stories (Devet priča), djelo Franny and Zooey (Franny i Zooey) te knjiga s pripovijetkom i kratkom pričom naslovljena Raise High the Roof Beam, Carpenters and Seymour: An Introduction (Visoko podignite krovnu gredu, tesari i Seymour: uvod). 

[opširnije]


Salingerovu povučenost dodatno je naglasilo neposredno iskustvo iskrcavanja u Normandiji, kojeg se neće riješiti i koje će ga pratiti do kraja života, a iz nekoliko neuspjelih ljubavnih veza i tri braka Salinger je izašao kao osamljenik koji najradije živi u vlastitom svijetu potpuno posvećen i predan samo pisanju. Učenici su analizirali film, čitali i tumačili kratke priče te ostala Salingerova djela i pisali osvrte te strukturirane tekstove srednje dužine koristeći se jezičnim strukturama više razine složenosti, istraživali kulture zemalja ciljnoga jezika i druge kulture te preispitivali pretpostavke dobrih međukulturnih odnosa i potencijalno problematičnih situacija u međukulturnim susretima, predviđali moguće posljedice utjecaja stereotipa i predrasuda u različitim kontekstima, raspravljali o utjecaju međukulturnih iskustava na oblikovanje vlastitih uvjerenja i stavova prema drugima te povezivali i primjenjivali složene kognitivne strategije učenja jezika. U projektu su sudjelovali učenici 2.a: Petra Fabijanković, Maja Gavrančić, Paula Miličević, Dea Novak, Marina Prusac, Vida Srebačić i Jana Vrbat, te učenici 2.b: Eva Bat, Lea Bojić, Vita Fiket, Lukas Frgačić, Petra Galić, Marko Grgić, Ana Husak, Iva Jakopović, Mara Jordan, Franka Marović, Lea Mezdjić, Mila Ravlić, Lora Simikić, Lara Užbolt i Antonija Žafran. Oni su prikazali Salingerova djela na nastavi engleskog i hrvatskog jezika, a na samom kraju projekta Iva Jakopović izradila je plakat o izmišljenoj obitelji Glass, čije članove nerijetko susrećemo u Salingerovim djelima. Mr. sc. Jasna Košćak, prof. i mr. sc. Lada Rebernjak, prof.



Priloženi dokumenti:
The_Glass_Family_poster..pdf (2.48 MB)


[ Povratak na prethodnu stranicu Povratak | Ispiši članak Ispiši članak | Pošalji prijatelju Pošalji prijatelju ]
preskoči na navigaciju